GengKari Description

Tujuan Utama Blog GengKari Didirikan Adalah Untuk Mengisi Masa Lapang 4 Orang Sahabat Yang Menetap di Sebuah Rumah Yang Sama (Kami tidak lagi menetap di rumah yang sama).. Kami Semua Berasal Daripada Utara Malaysia (Penang dan Kedah) dan Kini Menetap di Kuala Lumpur Untuk Mencari Nafkah..Kami masih belajar utk mencari ilmu tetapi tidak lah tinggi ilmu kami, hanya kami share sekadar mampu..InsyaAllah..Jazakallahu Khair..

Friday, April 4, 2014

Perubahan dari segi apa yang ingin di sampai kan oleh kami.

Maaf..aku terpaksa buang entry-entry lama kami yang aku rasa buang masa dan tidak bagi apa2 manfaat pun pada sesiapa..InsyaAllah..kita semua mencari Husnul Khotimah iaitu pengakhiran yang baik dalam hidup..Kami semua bukan lah ustaz mahupun tahfiz..kami adalah hamba Allah yang tak pernah lari dari kesilapan..tp kesilapan dan masa silam kami mengajar seribu satu erti kehidupan sebenar..

“Kamu adalah sebaik-baik umat yang dilahirkan untuk manusia, menyuruh yang ma’ruf dan mencegah dari yang mungkar, dan kamu beriman kepada Allah.” Surah Aali Imran – Ayat 110

Sepertimana Nabi S.a.w juga bersabda yang bermaksud , “Barang siapa di antara kalian melihat kemungkaran, hendaklah ia mengubahnya dengan tangannya. Jika tidak dapat melakukannya dengan tangannya, hendaklah ia mengubahnya dengan lisannya. Jika tidak dapat melakukannya dengan lisannya, hendaklah ia melakukan dengan hatinya. Itulah iman yang paling lemah.”  Hadith Riwayat Muslim

Marilah kita sama-sama berjuang mencari ilmu Allah..Hidayah itu milik Allah..Hidayah itu harus di cari.. Kenapa kita mencari jodoh yang memang sudah tertulis di dalam lauhul mahfuz dan kita tunggu hidayah datang kepada kita? Padahal, ia perlu lah sebalik nya..hidayah itu perlu di cari..yang lain tu..berserah kepada Allah SWT..

No comments:

Post a Comment